Zasady bezpiecznych relacji trener/trenerka-dziecko II

Zasady bezpiecznych relacji trener/trenerka-dziecko II
16.04.2025

Kontakt fizyczny z dziećmi

1. Zawsze pytam dziecko o zgodę na kontakt fizyczny.

2. W sytuacji korygowania postawy dziecka, wyjaśniam co i z jakiego powodu będę robił/robiła.

3. Jestem zawsze przygotowany/przygotowana na wyjaśnienie swoich działań.

4. Zachowuję szczególną ostrożność wobec dzieci, które doświadczyły krzywdzenia. Reaguję stanowczo i z wyczuciem, pomagając dziecku zrozumieć znaczenie granic.

5. Nie dotykam dziecka w sposób uznany za nieprzyzwoity lub niestosowny, a kontakt fizyczny nigdy nie jest motywowany gratyfikacją ani relacją władzy.

6. Nie biję, nie szturcham, nie popycham, nie szarpię, nie kopię, nie rzucam rzeczami w dziecko ani nie naruszam integralności fizycznej dziecka.

7. Nie angażuję się w łaskotanie, udawane walki ani brutalne zabawy fizyczne.

8. Na wyjazdach nigdy nie śpię z dzieckiem sam na sam w pokoju.


Komunikacja z dziećmi
1. Zachowuję
cierpliwość iszacunek 
wkontaktach z dziećmi.

2. Uważnieucham i udzielam odpowiedzi adekwatnychdo wieku dziecka i sytuacji.

3.Informuję dziecio decyzjach istarasiębrać pod uwagę ich oczekiwania.

4.Szanuję ichprywatność izachowuję zasadę poufności. Jeślikonieczne jest odstąpieniodniej, by chronić dziecko, informujo tym.

5. Zapewniam możliwość zgłaszaniniekomfortowych sytuacji.

6. Nie zawstydzam, nieupokarzam, nielekceważę, nieponiżam.

7. Nie krzyczę.Wyjątekstanowiąokrzyki sportowezagrzewające dowalkiorazsytuacjwynikające z bezpieczeństwadzieci.

8. Wszystkimdzieciom zapewniam jednakowy dostęp doinformacji otreningach.

9. Nie komentuję wyglądu dzieci.Jli warunki fizycznedziecka wymagają zmiany, sugestie przekazujęna osobności, z wyczuciem.


Wróć do listy