Zasady bezpiecznych relacji RODZIC-TRENER/TRENERKA

Zasady bezpiecznych relacji RODZIC-TRENER/TRENERKA
16.04.2025

Żeby osiągnąć sukces i czerpać radośc z uprawiania sportu nasze dziecko potrzebuje obok siebie dwóch ważnych dorosłych - rodzica oraz trener/trenerka. To autorytety, z których zdaniem liczy się najbardziej. Jako rodzice jesteśmy świadomi, że nasze relacje z innymi rodzicami, trenerami i sędziami modelują zachowania dzieci. Swoim zachowaniem dajemy przykład dzieciom i jesteśmy wzorem do naśladowania. Stosujemy reguły fair play i zachęcamy innych do ich przestrzegania. Stanowimy zgrany zespół, który dodaje dzieciom skrzydeł !

 
  1. Nasza komunikacjanalinii „rodzic – trener / trenerka” zawszejest oparta na szacunku, szczerości i wzajemnym wysłuchaniu. 
  2. Rodzicniewchodzi wrolę trenera, a trener nie wchodzi w rolęrodzica. Rodzice udzielają wsparcia trenerowi / trenerce, a ten / ta udziela wsparciarodzicom. Niepodważamy wzajemnieswojego autorytetu w oczach dziecka. Nie stawiamygo w sytuacji,wktórej będziemusiało wybierać między nami. 
  3. W trakcie rozgrywek rodzice nie podważają decyzjitrenerów lub trenerek i i sędziów. Udzielamy sobie informacjizwrotnych bezobecnościdzieci,dbającotonowanieemocji, bez użycia agresji. 
  4. Rodzice w miarę swoich możliwościwspierają trenera / trenerkę i pozostałe dziecitrenujące w klubie w działaniachlogistycznych. 
  5. Rodzicemają prawo wyrażaćswoje obawy dotyczące bezpieczeństwai ochronydzieciiprzekazywać je trenerowi/trenerce,kierownictwuklubu bądźinnejwyznaczonejosobie.Powinni zgłaszać usterkizagrażające bezpieczeństwudzieci, atrenerzy i klub mająobowiązek reagowania na teobawy oraz poszukiwać rozwiązań zwiększającychbezpieczeństwo dzieci. 
  6. Rodzice zawszemająmożliwośćporozmawiania z trenerem/ trenerką i wyrażenia wszelkich obaw dotyczących swojego dziecka oraz mają gwarancję, żeich wątpliwościzostaną potraktowanepoważnie, aodpowiednieprocedury wdrożone, wprzypadku, gdy sytuacjawymaga reakcji ze strony klubu. 
  7. Nietworzymysojuszy sprzyjających faworyzacji. Potrafimyrozdzielić relacjeprywatneod oficjalnych. Trener/ trenerka podejmującdecyzjesportowe,niekieruje sięswoją sympatią wobec rodzica. 
  8. Wspólnie ustalamy zasadyuczestniczenia w treningach,np.poprzez opracowanie harmonogramutreningów otwartychdlarodziców(np.razwmiesiącu).

Wróć do listy